.

.

søndag 14. september 2014

Ny dag i skogen.

Ute igjen i dag også og har hatt en kjempe dag i skogen. Gamle Mira har jakta for 4dag på rad og vært helt rå. Skikkelig artig og se hvordan hun søker og finner fugl. Hatt mange fine fugle situasjoner, med fine stander og avansering i det flotte høst været. Vanskelig og få skuddsjangser, men fikk dratt på ett skudd etter ei orrhøne og merkelig nok datt den. Bra Mira fikk en bonus, for det var virkelig fortjent.

lørdag 13. september 2014

Fin dag i skogen.

Ute og jaktet i dag. Var en fin dag i skogen og Mira jakter godt. Fant bra med fugl i dag og hadde flere fine stander, men vanskelig og få skuddsjangser.  Uansett artig og se att det er litt fugl etter to dager uten og se ei fjør. Avsluttet turen med og møte samboer og veslemor for litt bålkos og lunsj ute:-)

torsdag 11. september 2014

Jakta har starta

Jakta er igang, men virker som om det er dårlig med fugl. Eneste viltet som ble observert var denne krabaten....

lørdag 24. mai 2014

19 plass på ørretfestivalen

Brukbart bett men mye smått i natt som var. Hadde 10-15 fisker ombord,  men bare en over 55cm som var minstemål på festivalen. 2,04kg Var vekta og det holdt til 19 plass sammenlagt av 148 påmeldte, så tydelig att det ikke hadde vært spesielt bra bett i det dårlige været som herjet rundt mjøsa..Gjøvik fiskerforening hadde gjort en meget bra jobb med festivalen og skaffet til veie ett kjempe bra premiebord! Pokalenene og pinsen var også på plass igjen i år :-)
Bra jobba:-)

Mjøsa ørretfestival...